Parkeerbedrijf Veldhoven

Gemeente Veldhoven, Klanten Contact Centrum
Veldhoven
088 126 14 13
parkeerbedrijfveldhoven@p1.nl

Route

Digitaal Loket

Regel direct online uw parkeerzaken, zoals het aanvragen van een vergunning, het indienen van een bezwaarschrift of het betalen van een naheffing.

Naar digitaal loket

P1 verwerkt namens de gemeente Veldhoven de aanvragen voor parkeervergunningen en bezoekersregelingen en abonnementen voor parkeergarage Geer.

 

Hoe vraagt u een parkeervergunning digitaal aan?

De volgende gegevens heeft u bij de hand: DigiD of BSN-nummer, kentekenbewijs, bankgegevens voor internetbankieren en een e-mailadres.

Inlog-account aanmaken

  • Ga naar het digitaal loket van P1;
  • Klik bij “kies uw gemeente” op Veldhoven;
  • Kies voor wie u een product aanvraagt: bewoner/particulier of bedrijf;
  • In het volgende scherm vult u uw persoonlijke gegevens in. Aan de hand van deze gegevens wordt bepaald uit welke producten u kunt kiezen;
  • Klik op “volgende” en controleer uw gegevens. U ontvangt een e-mail met inloggegevens op het door u opgegeven e-mailadres;

Product kiezen

  • U maakt nu een keuze uit de parkeervergunningen die op u van toepassing zijn;
  • Als u een keuze heeft gemaakt, voert u het kenteken in van het voertuig waarvoor u de vergunning aanvraagt. Er vindt een kentekencontrole plaats.
  • U geeft aan of u beschikt over een eigen parkeergelegenheid;
  • Na bevestiging van uw gegevens rondt u uw aanvraag af door te betalen via iDEAL of een factuur. De aanvraag wordt in behandeling genomen op het moment dat de betaling is ontvangen door P1. U ontvangt hierover een e-mail op het door u opgegeven e-mailadres.
  • Na beoordeling van de aanvraag ontvangt u per e-mail een besluit. Als de parkeervergunning toegekend is, vindt u in dit besluit nadere informatie over uw vergunning. U ontvangt geen papieren vergunning meer.
  • Wijzigingen in uw parkeervergunning kunt u aangeven onder “mijn account”.

Let op

  1. Als twee personen op één adres allebei een aanvraag indienen, moeten er ook twee verschillende e-mailadressen opgegeven worden.
  2. Het kenteken dient op naam van de aanvrager te staan. Als u een lease- of bedrijfsauto gebruikt, wordt om een verklaring gevraagd. Deze kunt u eenvoudig uploaden.


Voorwaarden aanvraag parkeervergunning

  • U staat als bewoner ingeschreven op het adres waarvoor u een parkeervergunning aanvraagt.
  • Per adres kunt u maximaal twee bewonersvergunningen aanvragen;
  • Het kenteken van de auto waarvoor de vergunning bestemd is, staat op uw naam (tenzij u een lease- of bedrijfsauto heeft);

Bewonersvergunning 1: € 18,00
Voor een eerste auto als u geen eigen parkeervoorziening heeft (zoals een carport of garage, minimale afmetingen 2.60 x 4.60 m).
    
Bewonersvergunning 2: € 36,00
Een tweede vergunning kunt u aanvragen voor een tweede auto óf als u een eigen parkeervoorziening heeft (u kunt dan geen bewonersvergunning 1 aanvragen).


Verlengen vergunningen

Vanaf 21 november 2018 is het mogelijk uw vergunning te verlengen. Hierover heeft u via e-mail bericht gehad.
Hier kunt u een handleiding downloaden.

Tijden vergunningparkeren en bezoekersregeling

Parkeerterreinen Citycentrum  
Repel, Bree, Lei, Braak Noord en Braak Zuid.

Maandag t/m donderdag: 9:00 - 18:00 uur
Vrijdag (en andere koopavonden): 9:00 - 21:00 uur
Zaterdag: 9:00 - 18:00 uur
Zondag: gratis parkeren

Vergunninghoudergebieden 
Sector West, Sector Oost en Sector Zuid.  

Maandag t/m zaterdag: 9:00 - 18:00 uur

Blauwe zones   
De Reijenburg, Heuvelstraat en Polkestraat.

Maandag t/m zaterdag     9:00 - 18:00 uur
    
Voor de Polkestraat gelden afwijkende tijden
Maandag t/m donderdag: 8:00 - 18:00 uur
Vrijdag (en andere koopavonden): 8:00 - 21:00 uur
Zaterdag: 8:00 - 18:00 uur

Wie kan een aanvraag indienen?
Het is belangrijk dat de eigenaar van de auto een aanvraag indient. De webshop controleert namelijk direct uw gegevens met het RDW om te controleren of het voertuig echt op uw naam staat. Staat het voertuig op naam van uw partner, dan dient uw partner het parkeerproduct aan te vragen. Rijdt u in een lease-auto, dan dient u een berijdersverklaring ( van werkgever of lease-maatschappij) en/of een kopie van het kentekenbewijs up te loaden bij de aanvraag.

Informatie verlenging 2019

Ik krijg de melding e-mail is al bekend?
Er kan per klant één e-mailadres gebruikt worden. Een volgende persoon (ander BSN) zal een ander e-mailadres moeten gebruiken bij het aanmaken van een nieuw gebruikersaccount.

Hoe kom ik erachter wat de status van mijn aanvraag is?
De status van uw aanvraag is met behulp van uw inloggegevens te zien in de webshop. Bij elke verandering van de status wordt een e-mail verstuurd.

Ik heb zelf geen PC maar wil mijn aanvraag graag digitaal indienen. Kan dit?
Ja, dit is mogelijk. U kunt voor uw aanvraag gebruik maken van een PC van vrienden of familie. U heeft hiervoor wel een eigen e-mailadres (bv. hotmail) nodig of u dient gebruik te maken van het e-mailadres van uw vriend of familielid.  U dient er wel rekening mee te houden dat alle correspondentie over de aanvraag verstuurd wordt naar het opgegeven e-mailadres.

Wat is een berijdersverklaring en hoe kan ik deze toevoegen?
Dit geldt voor lease-auto’s en bedrijfsauto’s.  De leasemaatschappij of werkgever moet een verklaring afgeven welke als scan bij de aanvraag gevoegd kan worden. Hierop moet tenminste vermeld worden: het kenteken, de datum, NAW- gegevens van de vaste bestuurder.

Ik moet een bestand uploaden tijdens de aanvraag, welk bestandstype kan ik gebruiken?
De webshop accepteert de volgende bestandstype: .bmp, .gif, .jpeg, .jpg, .png, .tiff, .doc, .docx en .pdf. De bestanden mogen niet groter zijn dan 16 MB.

Waarom ontvang ik per mail een factuur, ondanks dat er al is betaald middels iDEAL?
Iedereen die een parkeerproduct aanvraagt krijgt automatisch een factuur. Deze factuur is voor uw administratie en indien het te betalen bedrag op €0,00 staat  hoeft u hier verder niets mee te doen. U ontvangt ook een factuur als het product gratis is.

Hoe wijzig ik mijn kenteken?

Als u een andere auto aanschaft of u heeft een leenauto van de  garage, kunt u via het digitaal loket het kenteken van uw parkeervergunning aanpassen.

  • Tijdelijke kentekenwijziging: Als het gaat om een  ander  voertuig  dat  tijdelijk  in  uw  bezit  is  (u  rijdt  in  een  huur- of leenauto terwijl  uw  eigen  auto  bijvoorbeeld bij  de  garage  staat)  dan  kunt  u  een  tijdelijke kentekenwijziging aanvragen. Deze wijziging is maximaal 7 dagen geldig, daarna wordt het kenteken automatisch teruggezet naar uw originele kenteken.
  • Permanente kentekenwijziging: Als u een andere auto aanschaft, kunt u het kenteken van uw parkeervergunning definitief wijzigen. Aan kentekenwijzigingen zijn geen kosten verbonden.

U kunt een kentekenwijziging doorgeven door  in  te  loggen met  uw  inloggegevens of met uw DigiD. Na het inloggen ziet u de knop  ‘Mijn  account’. Hier  ziet  u  een  overzicht  van  de  producten  die  u  heeft aangevraagd. Door op het kenteken te klikken komt u in de omgeving waar u uw kenteken kunt wijzigen. Het actieve kenteken is gemarkeerd en kan gewijzigd worden door op wijzigen te klikken. Hier kunt u aangeven of het een tijdelijke of definitieve wijziging betreft. Heeft u eerder een kenteken tijdelijk gewijzigd en wilt u nu uw originele kenteken wijzigen, beëindig dan eerst uw tijdelijke wijziging.

Let op: klik niet op het kruisje achter de aanvraag, hiermee beëindigt u de aanvraag en kunt u niet meer parkeren.

 

De digitale bezoekersregeling vervangt de papieren bezoekerskaart die voorheen achter de voorruit van de auto van uw bezoek werd gelegd. Met deze regeling laat u bezoekers in slechts drie stappen eenvoudig in de buurt van uw woning parkeren.

Hoe vraagt u een bezoekersregeling aan?

De volgende gegevens heeft u bij de hand: DigiD of BSN-nummer, kentekenbewijs, bankgegevens voor internetbankieren en een e-mailadres.
Als u al een inlog-account voor het digitaal loket heeft, kunt u dit gebruiken om de bezoekersregeling aan te vragen. Sla dan het kopje “Inlog-account aanmaken” over.

Inlog-account aanmaken

  • Ga naar het digitaal loket van P1;
  • Klik bij “kies uw gemeente” op Veldhoven;
  • Kies voor wie u een product aanvraagt: bewoner/particulier of bedrijf;
  • In het volgende scherm vult u uw persoonlijke gegevens in. Aan de hand van deze gegevens wordt bepaald uit welke producten u kunt kiezen;
  • Klik op “volgende” en controleer uw gegevens. U ontvangt een e-mail met inloggegevens op het door u opgegeven e-mailadres;

Product kiezen

  • Kies voor “Bezoekersregeling”. Bij deze aanmelding koopt u direct uw eerste “saldo1” van 10 digitale dagkaarten.  
  • Na bevestiging van uw gegevens rondt u uw aanvraag af door te betalen via iDEAL of een factuur. De aanvraag wordt in behandeling genomen op het moment dat de betaling is ontvangen door P1. U ontvangt hierover een e-mail op het door u opgegeven e-mailadres.
  • Na betaling ontvangt u een bevestiging en kunt u de bezoekersregeling gebruiken.

Gebruik van de bezoekersregeling

  • Log op de bezoekersapp in met de aan u verstrekte gegevens;
  • Klik op “+ nieuw kenteken”;
  • Vul het kenteken van uw bezoek in en klik op “√ kenteken opslaan” 2;
  • Controleer of het kenteken en de zone kloppen en klik op “parkeeractie starten”;
  • Als de parkeeractie is gestart, kunt u met de knop “bekijk parkeeractie” de lopende parkeeracties inzien.
  • Het is mogelijk om meerdere bezoekers aan te melden. Klik hiervoor op de knop “+ nieuw parkeeractie”.

Het is niet nodig een parkeeractie te beëindigen, per bezoeker betaalt u een vast dagtarief. De parkeeractie wordt automatisch stopgezet aan het einde van de dag.

  1. U kunt uw saldo opwaarderen met de knop “Account”. Kies voor “Saldo” en daarna voor “saldo opwaarderen”. Volg de stappen op het scherm.
  2. Eerder gebruikte kentekens kunt u gemakkelijk terugvinden bij de lijst “recent” of “favorieten” onder de knop “Account”.

Wilt u meer informatie of extra uitleg over de Bezoekersapp? Download dan de bezoekersapp handleiding.

Voorwaarden aanvraag bezoekersregeling

  • U staat als bewoner ingeschreven op het adres waarvoor u de bezoekersregeling aanvraagt;
  • Per kalenderjaar kunnen maximaal 100 digitale bezoekerskaarten worden aangeschaft;
  • Eenmaal aangeschaft parkeertegoed blijft geldig en verloopt niet aan het einde van het jaar.

Bezoekersregeling Citycentrum: € 19,50
10 digitale dagkaarten (minimum afname)  

Bezoekersregeling vergunninghouders gebied: € 1,50
10 digitale dagkaarten (minimum afname)  

Tijden vergunningparkeren en bezoekersregeling

Parkeerterreinen Citycentrum  
Zonenummers: Repel, Bree, Lei, Braak Noord en Braak Zuid.

Maandag t/m donderdag: 9:00 - 18:00 uur
Vrijdag (en andere koopavonden): 9:00 - 21:00 uur
Zaterdag: 9:00 - 18:00 uur
Zondag: gratis parkeren

Vergunninghoudergebieden 
Zonenummers: Sector West, Sector Oost en Sector Zuid.  

Maandag t/m zaterdag: 9:00 - 18:00 uur

Blauwe zones   
Zonenummers: De Reijenburg, Heuvelstraat en Polkestraat.

Maandag t/m zaterdag     9:00 - 18:00 uur
    
Voor de Polkestraat gelden afwijkende tijden
Maandag t/m donderdag: 8:00 - 18:00 uur
Vrijdag (en andere koopavonden): 8:00 - 21:00 uur
Zaterdag: 8:00 - 18:00 uur

 

Delen

P1 is een landelijk opererend parkeerbedrijf dat al decennia lang parkeervoorzieningen exploiteert en beheert. Wij bieden hoogwaardige en gebruiksvriendelijke parkeeroplossingen. Dit doen wij voor zowel on street als off street locaties

©2015 - P1 Disclaimer Privacy Contact