Parkeren bij P1

Veelgestelde vragen

Waar gaat uw vraag over?

De incasso is door uw bank tegengehouden als gevolg van een (tijdelijk) negatief saldo. In de meeste gevallen maakt uw bank hier geen melding van.

U kunt uw abonnement op elke gewenste dag in laten gaan.  Wel hebben wij voor het verwerken van uw abonnementsaanvraag 7 dagen nodig. In sommige gevallen kunnen wij uw aanvraag al eerder afhandelen. Wij brengen u altijd direct op de hoogte wanneer uw abonnementskaart klaar is.

De abonnementen worden per hele maand  in rekening gebracht. Wanneer uw abonnement ingaat op een andere dan de eerste dag van de maand, ontvangt u voor de eerste maand een deelfactuur.

Bij een machtiging incasseert P1 automatisch uw abonnementsgeld bij uw bank. De factuur kunt u gebruiken voor uw eigen administratie.

Meld het probleem bij de medewerker in de loge van de parkeergarage of via de intercom bij onze medewerker in de meldkamer. Hij of zij kan een eventuele storing verhelpen. Als dit niet lukt, zorgt onze medewerker voor een andere oplossing.

Neem contact op met de afdeling Verkoop via verkoop@p1.nl of via telefoonnummer (070-3705070).

Stuur minimaal 48 uur voor uw geplande bezoek een e-mail naar 20voor020@p1.nl met het verzoek om het kenteken te wijzigen. Vermeld hierin uw ordernummer en zowel het oude als nieuwe kenteken. Zodra de wijziging is verwerkt, ontvangt u hier een bevestigende e-mail van.

Het kenteken is noodzakelijk. Zonder kenteken kunt u geen reservering plaatsen.

iDeal en creditcard (Visa, Mastercard)

De P1 Parking Amsterdam centre beschikt over kentekenherkenning. Zodra u voor de slagboom staat, wordt uw kenteken herkend. De parkeerkaart wordt u binnen enkele seconden automatisch aangeboden bij de inrit.

U kunt tot 20 minuten voor aankomst een parkeerplaats boeken, mits er nog parkeerplaatsen beschikbaar zijn. Houd er rekening mee dat de voorraad beperkt is. Ons advies is om tijdig te boeken.

P1 Parking Amsterdam centre is binnen 10 minuten bereikbaar vanaf de ring. U kunt het beste gebruik maken van één van de volgende S afslagen.

Volg de borden centrum en vervolgens de borden P Amsterdam Centraal.

Wij raden aan om in uw navigatie niet het adres maar de coördinaten van de parkeerlocatie te gebruiken:
Lat: 52.378887
Long: 4.896996

52°22'43.4"N 4°53'49.1"E

Als u de bovenstaande coördinaten gebruikt komt u recht tegenover de ingang van parkeergarage Amsterdam centraal uit! 

De parkeertijd gaat pas lopen als u de parkeergarage inrijdt.

U kunt een tijdelijke kentekenwijziging en een permanente kentekenwijziging doorgeven. Hiervoor kunt u inloggen in de webshop.

Dit is normaal. Iedereen die een vergunning aanvraagt krijgt automatisch een factuur. Deze factuur is voor uw administratie en hier hoeft u verder niets mee te doen.

Dit geldt voor lease-auto's en bedrijfsauto's. De leasemaatschappij of werkgever moet een verklaring afgeven welke als scan bij de aanvraag gevoegd kan worden. Hierop moet tenminste vermeld worden: het kenteken, de datum, NAW-gegevens van de vaste bestuurder.

Een abonnement opzeggen kan alleen schriftelijk. De opzegtermijn is één kalendermaand vóór het verstrijken van de overeengekomen abonnementsperiode. De opzegging moet dus uiterlijk één kalendermaand van tevoren binnen zijn bij P1.

In de brief vermeldt u:

1.    uw NAW-gegevens
2.    de naam van de P1 Parking
3.    het kaartnummer van uw abonnement

Stuur uw brief naar:

P1
T.a.v. afdeling Verkoop
Postbus 97812
2509 GE Den Haag
U kunt de brief ook faxen (070 – 370 50 75) of e-mailen (verkoop@p1.nl).

De status van uw aanvraag is met behulp van uw inloggegevens te zien in de webshop. Bij elke verandering van de status wordt een e-mail verstuurd.

Er kan per klant één e-mail adres gebruikt worden. Een volgende persoon (ander BSN) zal dus een ander e-mail adres moeten gebruiken.

Nee, u kunt ook gebruik maken van het formulier dat beschikbaar is in de webshop waarin u zelf uw gegevens kunt invoeren. Als u echter éénmaal een account heeft aangemaakt met DigiD zal u wel steeds opnieuw moeten inloggen met uw DigiD gegevens.

Als u ingelogd bent met DigiD wordt automatisch na 15 minuten uitgelogd als u in deze periode niet actief bent geweest op de webshop. Dit is voor uw eigen veiligheid. Daarnaast worden niet afgeronde aanvragen bij het uitloggen verwijderd.

Ja, wij verwachten u in onze parkeergarage en houden daarmee rekening in de bezetting. Ook als het display bij de parkeergarage op vol staat kunt u inrijden. Er is altijd een parkeerplek beschikbaar.
Nee, er is geen speciale inrit. Sommige parkeergarages kennen erg drukke periodes. Mogelijk moet u even geduld hebben. Houd hier rekening mee.

Via het boekingsformulier op onze website kunt u gemakkelijk een parkeerplaats boeken in één van de beschikbare P1 parkeergarages naar keuze. U bent daarmee zeker van een parkeerplaats tegen een voordelig tarief.

Na het selecteren van gewenste parkeergarage en product vult u het boekingsformulier in. Hierin vragen wij om uw kenteken. Dit is nodig, omdat u middels kentekenherkenning de parkeergarage in- en uitrijdt.

Na betaling ontvangt u een bevestiging per e-mail en een e-mail voor het activeren van uw account. In dit account kunt u wijzigingen aanbrengen in uw boeking. Een parkeerplaats boeken kan tot 20 minuten voor aankomst.

De P1 parkeergarages hebben geen speciale inrit voor parkeerders met een boeking. Sommige parkeergarages kennen drukke momenten. Mogelijk moet u even wachten voor u in kunt rijden. Houd hier rekening mee.

Na betaling van uw boeking ontvangt u een bevestigingsmail op het opgegeven e-mailadres. Hierin vindt u praktische informatie met betrekking tot uw boeking. Lees de bevestiging daarom goed door om vervelende situaties te voorkomen.

U kunt uw boeking betalen met iDEAL of Creditcard (Visa, Mastercard en Maestro). 

Het annuleren van een boeking is niet mogelijk.

Indien u uw account voor het klantenportaal tijdig (binnen 24 uur na ontvangst) heeft geactiveerd, kunt u hier inloggen. Indien u uw account niet tijdig heeft geactiveerd, kunt u een e-mail versturen naar boeken@p1.nl. De e-mail voor het activeren van uw account wordt dan opnieuw verstuurd.   

In het klantenportaal kunt u wijzigingen (dag van boeking en kenteken) aanbrengen in uw boeking. Klik hier om naar het klantenportaal te gaan.

Let op! U kunt alleen inloggen als u uw account tijdig (binnen 24 uur) heeft geactiveerd. U heeft na boeking een mail ontvangen met hierin een link om uw account te activeren. Indien u geen mail heeft ontvangen of uw account niet op tijd heeft geactiveerd, kunt u ons bereiken via boeken@p1.nl.

Vermoedelijk heeft uw bank een storing bij het afwikkelen van betalingen. Probeer het later opnieuw.

Uw boeking werkt op basis van kentekenherkenning. Zonder kenteken kunt u geen boeking doen.

De P1 Parkeergarages beschikken over kentekenherkenning. Zodra u voor de slagboom staat, wordt uw kenteken herkend. De parkeerkaart wordt u binnen enkele seconden automatisch aangeboden bij de inrit.

Wanneer u een parkeerplek in een P1 parkeergarage heeft geboekt, houden wij een plek voor u bezet in de desbetreffende parkeergarage. Ook als het display bij de parkeergarage op VOL staat, kunt u inrijden. Er is dan namelijk geen plek voor kort parkeerders, maar wel voor parkeerders die geboekt hebben. Houd er rekening mee dat u bij drukte helaas wel in de rij moet wachten om in te rijden.

Het maakt niet uit hoe u uw kenteken invoert, met of zonder streepjes en hoofdletters. Controleer wel altijd of u het juiste kenteken heeft ingevoerd.

Delen

P1 is een landelijk opererend parkeerbedrijf dat al decennia lang parkeervoorzieningen beheert. Wij bieden hoogwaardige en gebruiksvriendelijke parkeeroplossingen. Dit doen wij voor zowel on street als off street locaties.

©2015 - P1 Disclaimer Privacy Contact