Veelgestelde vragen

Heeft u vragen over het reserveren van een parkeerplaats in een P1 parkeergarage, uw abonnement of het digitaal loket? Kijk of het antwoord hieronder staat.

Veelgestelde vragen reserveren parkeerplaats

Op onze website kunt u gemakkelijk een parkeerplaats reserveren in één van de P1 parkeergarages naar keuze. U heeft hierbij de mogelijkheid om te kiezen uit de volgende parkeergarages:

-P1 Parking Amsterdam Centrum (tijdelijk gesloten);
-P1 Parking Waterlooplein.

Een parkeerplaats reserveren kan tot 20 minuten voor aankomst en u kunt deze met iDEAL of Credit Card (Visa, Mastercard) betalen. Daarnaast is het mogelijk om voor meerdere dagen te boeken. U kunt tot maximaal 15 dagen boeken.

Wanneer u een parkeerplaats in Amsterdam reserveert, heeft u de keuze uit twee parkeeracties:

- €20,- voor 24 uur parkeren;
- €10,- voor de hele avond parkeren (18.00 - 00.00 uur).

U kunt gemakkelijk een parkeerplek reserveren via het boekingsformulier op onze website.

Stap 1: Geef aan waar, wanneer, met hoeveel auto's en voor hoe lang u wilt parkeren;
Stap 2: Vul de gevraagde persoonsgegevens en het kenteken van uw auto in (Let op: invullen van kenteken is verplicht);
Stap 3: Betaal uw reservering met iDEAL of Credit Card (Visa of Mastercard).

Zodra de bestelling succesvol is afgerond, ontvangt u een bevestigingsmail. Uw parkeerplek is nu gereserveerd. U kunt tot 20 minuten voor aankomst een reservering doen op onze website. Daarnaast kunt u voor maximaal 15 dagen een parkeerplaats reserveren.

U kunt voor maximaal 15 dagen een parkeerplaats reserveren op onze website.

Zodra de bestelling succesvol is afgerond, ontvangt u een bevestigingsmail op het e-mailadres dat u heeft ingevuld.

U kunt bij de reservering van een parkeerplaats betalen met iDEAL en Credit Card (Visa, Mastercard).

U kan tot 20 minuten voor aankomst een parkeerplek reserveren in één van onze P1 parkeergarages, mits er plek is. Houd er vooral in drukke periodes (bijvoorbeeld tijdens schoolvakanties en feestdagen) rekening mee, dat de reserveringen snel gaan. Ons advies is daarom tijdig te reserveren.

Bij een reservering voor meerdere dagen vervalt de reservering wanneer u uitrijdt. Als u weer inrijdt betaalt u het reguliere parkeertarief. Indien u tussentijds uit en in wilt rijden bij een meerdere dagen boeking, kies dan voor de onbeperkt in- en uitrijden optie voor €5,- extra. Zo voorkomt u extra kosten. 

Het annuleren van een reservering is helaas niet mogelijk. Dit staat ook in onze algemene voorwaarden. Heeft u vragen over andere mogelijkheden, neem contact met ons op via het e-mailadres 20voor020@p1.nl. Wij helpen u graag met een passende oplossing.

Wijzigen kenteken
Stuur minimaal 48 uur voor uw geplande bezoek een e-mail naar 20voor020@p1.nl met het verzoek om het kenteken te wijzigen. Vermeld hierin uw ordernummer en zowel het oude als nieuwe kenteken. Zodra de wijziging is verwerkt, ontvangt u hier een bevestiging per e-mail van.
 

Wijzigen datum
Stuur minimaal 48 uur voor uw geplande bezoek een e-mail naar 20voor020@p1.nl met het verzoek om de gekozen dag(en) te wijzigen. Vermeld hierin uw ordernummer en zowel de oude als nieuwe dag(en). Zodra de wijziging is verwerkt, ontvangt u hier een bevestiging per e-mail van.


 

Gebruik de F5 toets, indien deze melding blijft, dient u te controleren of uw bank een storing heeft met het afwikkelen van iDEAL betalingen.

Het invullen van uw kenteken is noodzakelijk. De P1 Parkeergarages beschikken over kentekenherkenning. Zodra u voor de slagboom staat, wordt uw kenteken herkend. De parkeerkaart wordt u binnen enkele seconden automatisch aangeboden bij de inrit.

Zonder kenteken kunt u helaas geen reservering doen.

Het is inderdaad niet mogelijk om een sms te ontvangen op een buitenlands telefoonnummer. Om deze reden is dit veld niet verplicht. U kunt dit veld dus leeglaten. Vanzelfsprekend ontvangt u geen bevestigende sms. Uiteraard ontvangt u deze wel per e-mail.

De P1 Parkeergarages beschikken over kentekenherkenning. Zodra u voor de slagboom staat, wordt uw kenteken herkend. De parkeerkaart wordt u binnen enkele seconden automatisch aangeboden bij de inrit.

Wanneer u een reservering heeft gedaan voor 24 uur kunt u  op de dag van reservering de gehele dag (00.00-23.59 uur) inrijden. De parkeertijd gaat pas lopen vanaf het moment dat u de parkeergarage inrijdt.

De evening parking actie van €10,- is alléén geldig van 18.00 t/m 00.00 uur. U kunt dus pas vanaf 18.00 uur inrijden. Als u eerder inrijdt, betaalt u het reguliere parkeertarief.

Wanneer u een parkeerplek in een P1 parkeergarage heeft gereserveerd, houden wij een plek voor u bezet in de desbetreffende parkeergarage. Ook als het display bij de parkeergarage op VOL staat, kunt u inrijden. Er is dan namelijk geen plek voor kort parkeerders, maar wel voor parkeerders die gereserveerd hebben. Houdt u er wel rekening mee dat bij drukte u helaas wel in de rij moet wachten om in en uit te rijden.

Deze parkeergarage is momenteel tijdelijk gesloten.
De P1 parkeergarages hebben één inrit en één uitrit. Sommige parkeergarages kennen erg drukke periodes. Mogelijk moet u even geduld hebben. Houd hier rekening mee.
De doorrijhoogte van P1 Parking Waterlooplein is 1.90 meter.

Veelgestelde vragen abonnementen

U kunt uw abonnement op elke gewenste dag in laten gaan.  Wel hebben wij voor het verwerken van uw abonnementsaanvraag 7 dagen nodig. In sommige gevallen kunnen wij uw aanvraag al eerder afhandelen. Wij brengen u altijd direct op de hoogte wanneer uw abonnementskaart klaar is.

De abonnementen worden per hele maand  in rekening gebracht. Wanneer uw abonnement ingaat op een andere dan de eerste dag van de maand, ontvangt u voor de eerste maand een deelfactuur.

De incasso is door uw bank tegengehouden als gevolg van een (tijdelijk) negatief saldo. In de meeste gevallen maakt uw bank hier geen melding van.

Bij een machtiging incasseert P1 automatisch uw abonnementsgeld bij uw bank. De factuur kunt u gebruiken voor uw eigen administratie.

Meld het probleem bij de medewerker in de loge van de parkeergarage of via de intercom bij onze medewerker in de meldkamer. Hij of zij kan een eventuele storing verhelpen. Als dit niet lukt, zorgt onze medewerker voor een andere oplossing.

Neem contact op met de afdeling Verkoop via verkoop@p1.nl of via telefoonnummer (070-3705070).

Abonnementen dienen schriftelijk te worden beëindigd tegen de laatste dag van de maand met een minimale opzegtermijn van één maand.

In de brief vermeldt u:

1.    uw NAW-gegevens
2.    de naam van de parkeergarage
3.    het kaartnummer van uw abonnement

Stuur uw bericht naar:

P1
T.a.v. Afdeling Verkoop
Postbus 97812
2509 GE Den Haag

U kunt de brief ook per e-mail versturen naar verkoop@p1.nl

Veelgestelde vragen digitaal loket

Ja, dit is mogelijk. U kunt een eigen e-mail adres (bv. hotmail) aanmaken en alle documentatie hierheen laten sturen of gebruik maken van het e-mail adres van uw vriend of familielid. U dient er wel rekening mee te houden dat alle correspondentie over de vergunning verstuurd wordt naar het opgegeven e-mail adres.

De status van uw aanvraag is met behulp van uw inloggegevens te zien in de webshop. Bij elke verandering van de status wordt een e-mail verstuurd.

Dit geldt voor lease-auto's en bedrijfsauto's. De leasemaatschappij of werkgever moet een verklaring afgeven welke als scan bij de aanvraag gevoegd kan worden. Hierop moet tenminste vermeld worden: het kenteken, de datum, NAW-gegevens van de vaste bestuurder.

Dit is normaal. Iedereen die een vergunning aanvraagt krijgt automatisch een factuur. Deze factuur is voor uw administratie en hier hoeft u verder niets mee te doen.

U kunt een tijdelijke kentekenwijziging en een permanente kentekenwijziging doorgeven. Hiervoor kunt u inloggen in de webshop.

Als u ingelogd bent met DigiD wordt automatisch na 15 minuten uitgelogd als u in deze periode niet actief bent geweest op de webshop. Dit is voor uw eigen veiligheid. Daarnaast worden niet afgeronde aanvragen bij het uitloggen verwijderd.

Nee, u kunt ook gebruik maken van het formulier dat beschikbaar is in de webshop waarin u zelf uw gegevens kunt invoeren. Als u echter éénmaal een account heeft aangemaakt met DigiD zal u wel steeds opnieuw moeten inloggen met uw DigiD gegevens.

Er kan per klant één e-mail adres gebruikt worden. Een volgende persoon (ander BSN) zal dus een ander e-mail adres moeten gebruiken.

Delen

P1 is een landelijk opererend parkeerbedrijf dat al decennia lang parkeervoorzieningen exploiteert en beheert. Wij bieden hoogwaardige en gebruiksvriendelijke parkeeroplossingen. Dit doen wij voor zowel on street als off street locaties

©2015 - P1 Disclaimer Privacy Contact