Parkeerzaken in het digitale Parkeerloket
Gepubliceerd op 4 augustus 2025

In ons Parkeerloket komen alle parkeerzaken samen.
Parkeerders kunnen online een account aanmaken en vanuit daar al hun parkeerzaken regelen. Bijvoorbeeld het aanvragen, wijzigen of beëindigen van een vergunning.
Via het Parkeerloket is het ook mogelijk om naheffing of wielklem te betalen en om bezwaar in te dienen tegen een naheffingsaanslag.
Alle denkbare parkeerproducten zijn terug te vinden en te beheren in het Parkeerloket. Dankzij automatische koppelingen met de software van parkeergarages en toegangssystemen, zijn verleende parkeerrechten of toegangsrechten direct bruikbaar.
Parkeerders ontvangen hun product per e-mail en krijgen meldingen wanneer de einddatum nadert en er actie nodig is om een product te verlengen.
Onderdeel van het Parkeerloket is onze BezoekersApp. Een makkelijke manier om bezoek aan- en af te melden met de mobiele telefoon. Dit kan ook via een website of telefonisch. De bezoekersregeling werkt met een tijd-of geldsaldo dat wij van tevoren kunnen instellen.
De website parkeer.nl is het startpunt van het Parkeerloket en biedt per gemeente een complete bron van informatie over parkeren. Denk aan de tarieven voor vergunningen, voorwaarden voor ontheffingen of de betaald parkeren gebieden. Ook zijn er korte handleidingen voor het gebruik van het Parkeerloket.
Wij maken alle onderdelen van het Parkeerloket op maat en in overleg met de opdrachtgever. Dit doen we met maximale focus op het gebruiksgemak, want de parkeerder staat voorop. Ons Parkeerloket is WCAG 2.1 niveau AA gecertificeerd door de Stichting Drempelvrij.nl, wat betekent dat de website gebruikt kan worden door iedereen, inclusief mensen met een beperking.